Influencern Agnieszka Hyży fick fronta Klarnas nya lansering – H&M först ut

Influencern Agnieszka Hyży.

Betalföretaget Klarna har öppnat ett nytt kontor i Warszawa, där ett lokalt team från och med nu ska arbeta med den polska marknaden. Satsningen är en del av en större lansering som företaget gör i landet. De polska konsumenterna kommer nu att kunna ta del av Klarnas tjänster.

Först ut att erbjuda Klarnas betalningslösning på den polska marknaden är H&M. De båda företagen har samarbetat under en längre tid och nu gör de alltså gemensam sak ännu en gång. Lanseringen i Polen handlade dock inte bara om att presentera Klarna för shoppingsugna H&M-kunder, utan de berörda parterna passade på att fira med ett lanseringsevent.

Rollen som värdinna för eventet gick till influencern Agnieszka Hyży, som har 150 000 följare på Instagram. Hon har tidigare arbetat som journalist, TV-presentatör och modell, och är nu involverad i flera företag. Agnieszka blev också den första personen i Polen att handla från H&M och betala med Klarna.

För mig är mode en form av självuttryck, så det är viktigt för mig att kunna handla på mina egna villkor och känna mig rätt i vad jag har på mig. Klarnas tjänst “Pay in 30” gör mitt liv enklare och ger mig glädjen att ha ett provrum hemma, säger Agnieszka Hyży i en pressrelease.

Agnieszka Hyży ska i samband med lanseringen ha handlat fem “must-haves” från H&M:s höstkollektion, som hon sedan provat i hemmet. Just möjligheten att beställa hem varor och sedan betala i efterhand är en tjänst som Klarna brukar vilja lyfta fram.