Ny svensk social media-app gör entré – över 3000 användare ombord direkt

Noah Afrasyab, Filip Ceder, Koyar Afrasyab och Oscar Ceder

”Påväg att förändra en bransch”.

”Skapad av Gen-Z för Gen-Z”, så skriver företagets grundare på sin sajt. Företaget i fråga står bakom den nya sociala medieappen ”Lyckli” som drivs av fyra Stockholmare. Appen lanserades för knappt en månad sedan, den 9 januari, och har redan över 3000 användare ombord.

Vi har på otroligt kort tid vuxit snabbt till över 3000 användare och detta helt organiskt med noll anskaffningskostnad. Vi är påväg att förändra en bransch som länge bara gått utför, sett till psykisk ohälsa, säger medgrundaren Filip Ceder till Influens.se.

Appen vänder sig främst till tonåringar på gymnasiet och går ut på att användarna får skicka komplimanger till varandra. På 3000 användare har mer än 80 000 komplimanger skickats.

Vårt mål var att skapa en plattform där tonåringar kan ansluta och stötta varandra på ett positivt och upplyftande sätt. Vi kan inte vänta med att se vart detta tar oss, säger Koyar Afrasyab, vd för Lyckli.

Satsningen är helt självfinansierad.