Acast delar med sig av sitt inlåsta innehåll: ”Ta med er egen betalvägg” 20 juni, 2023”Inte bara gynnsamt för publicister”. Det är många aktörer som antingen testar hur, eller om, en betalvägg fungerar...AcastPodcast
Efter förvärvet – Podchaser lanserar ny annonsmaskin: ”Branschens intelligensmotor” 13 juni, 2023”Omvandlar det som en gång var konsten att köpa podcasts till sann vetenskap”. För ett år sedan plockade...AcastannonseringPodcastPodchaserTech
Acast plockar guldkorn från Bauer Media: ”En tydlig maktposition” 7 juni, 2023”Går inte att erbjuda mer versatil portfölj”. Acast fortsätter värva poddtitlar. Nyligen välkomnade bolaget in åtta nya kommersiella...AcastPodcast
Efter jätteförlusterna – då ska Acast bli lönsamma: ”På rätt väg” 9 maj, 2023Slår 330 miljoner i kvartalet. Acast summerar årets första månader och meddelar att intäkterna har ökat med hela...AcastEkonomiPodcast
Alice Stenlöf och Klara Elvgren gör podd-comeback: ”Ska dominera topplistorna” 5 april, 2023”Vår strategi fungerar”. Idag lanserar Alice Stenlöf och Klara ”Tanby” Elvgren ett helt nytt poddprogram tillsammans. Podcasten har...AcastAlice StenlöfKlara ElvgrenPodcast
Alexander Pärleros Framgångspodd öppnar upp poddstudion: ”Sträcker ut en hand” 30 mars, 2023Har över 1,5 miljoner lyssningar i månaden. Alexander Pärleros har drivit podcastprogrammet Framgångspodden sedan 2015, och intervjuat hundratals...AcastAlexander PärlerosFramgångspoddenPodcast
Rättegångspodden växte med 66 procent – ”mångmiljonbelopp” 15 mars, 2023”Dubblat redan existerande intäkter”. Nils Bergman är skaparen av en av Sveriges största kommersiella poddar Rättegångspodden, samt podcasten Motiv...AcastNils BergmanPodcastRättegångspodden
RMM:s podd ökar intäkterna med över 180 procent – ”finns mycket outforskad mark” 21 februari, 2023Ger tre tips till andra podd-kreatörer. RMM, som står för Random Making Movies, är en Youtube-trio som idag...AcastAlla goda ting är trePodcastRMMSverige
Acast slog 1,4 miljarder – ska bli lönsamma 2024: ”Är på rätt väg” 15 februari, 2023”Många annonsörer växlar om”. Den internationella poddjätten Acast har nu stängt böckerna för 2022. Det sista kvartalet är...AcastEkonomiPodcast
Rapport: Så lyckas du med podden – ”uppvisar högst effektivitet” 31 januari, 2023”Inte bara ett tidsfördriv”. Poddjätten Acast scannade, i en nyligen genomförd undersökning, den nordiska podcastmarknaden – och närmare...AcastannonseringintervjuUndersökning