Buzzador har varit med från start: “Företag kommer alltid vilja nå vanliga människor” 18 december, 2023Från word of mouth till influencer marketing, så har de hanterat en bransch i förändring. Buzzador startade 2005,...buzzadorInfluencer marketingintervju
Green communication om hållbarare samarbeten: ”Då tjänar alla pengar” 27 november, 2023Influencer marketing behöver inte innebära konsumtionshets. Livsstilen som många influencers visar upp kan orsaka psykiskt lidande, menar Maria...Green CommunicationHållbarhetInfluencer marketingInfluencer Marketing Summitintervju
Jenny Larsson har alltid stuckit ut – på Instagram har det blivit en fördel 3 november, 2023Sprider kunskap om Cerebral pares (CP), till över 100 000 följare. Det började en sommar när Jenny Larsson...influencerintervjujenny larssonjennyspyssel
Marcus Lindblad lär sina följare spara och investera: “Snålandet sitter i mitt DNA” 6 oktober, 2023Youtubern gör ekonomi begripligt – med humor, memes och snickers. Marcus Lindblad är smålänningen med över 43 000...FinfluencerintervjuMarcus LindbladSparaCashYouTube
Frida Kummerfeldt – från advokat till influencer: ”Några tycker nog att jag har misslyckats” 29 september, 2023Influencern om framgång, transparens och ödmjukhet. Frida Kummerfeldt från Skanör var övertygad om att hon skulle jobba hela...Frida Kummerfeldtinfluencerintervju
Lizette Svensson: “En uppfattning om att hållbara influencers kan jobba gratis” 8 september, 2023Om hållbarhet och influencer marketing med Lizette Svensson, influencern från Halmstad som tackar nej till de stora företagen....HållbarhetinfluencerInfluencer marketingintervjuLizette SvenssonMikroinfluencer
Emelie Walles om nya varumärket – och kritiken mot kristallmarknaden 5 september, 2023Influencern Emelie Walles hämtar inspiration från Ibiza och öppnar upp för en spirituell värld. Kristaller, rökelser, hudvård och...Emelie WallesinfluencerintervjuLanseringVibes of Mind
Hanna Öberg slår 1 miljon på Youtube – ”jag tackar nej till i princip allt” 4 maj, 2023”En milstolpe”. Idag firar träningsprofilen Hanna Öberg en miljon prenumeranter på Youtube. En drömgräns som inte många svenska kreatörer...Hanna ÖbergintervjuSociala MedierYouTube
Framtiden för de-influencing: ”Symptom på en större rörelse” 17 februari, 2023”Kommer inte att påverka annonsaffären”. De-influencing är ett nytt begrepp som nyligen börjat bubbla. Men vad betyder det...de-influencingholy commsHomageInflyintervjuPrat PRSociety IconSverigeUnited influencers
Hon vet hur du blir stor på Youtube: ”Vi kan ta bort alla gissningar” 3 februari, 2023”Organiskt innehåll baserat på data är ännu inte utforskat”. Natalie Tideström Heidmark är en veteran inom influencer marketing-branschen....intervjuNatalie Tideström HeidmarkTeam5pmYouTube