Alexandra Bring dubblar vinst och intäkter – 3 procent i engagement rate

Efter fyra år lyfte siffrorna.

Influencern, bloggerskan och Youtubern Alexandra Bring har sedan 2014 drivit ett eget aktiebolag helt fokuserat på sin influencer marketing-verksamhet. Sedan 2018 har dock intäkterna legat på runt två miljoner kronor, men i fjol hände något. Nu meddelar influencern att omsättningen har dubblerats under det senaste räkenskapsåret.

LÄS ÄVEN: Succésamarbete med Alexandra Bring: ”Aldrig sett något liknande”

Bolagets omsättning har ökat med 101 procent jämfört med föregående räkenskapsår. Den ökade omsättningen är hänförlig till ökad drift i bolagets verksamhet, skriver Alexandra Bring i rapporten.

Intäkterna har mycket riktigt stigit med hundra procent under 2021, och uppgår till 4 miljoner kronor. Även vinsten har dubblats under perioden och landat på 3 miljoner kronor.

Exakt vad ökningen kan kopplas till är oklart, men vad vi kan se är att Alexandra har haft en hel del framgångsrika samarbeten under året. Vi kan även se att hennes engagement rate på Instagram ligger på 3,06 procent, en siffra som kan jämföras med en av Sveriges mest populära profiler Bianca Ingrosso som ligger på 2,31 procent.