Nyheter om influencers och influencer marketing. Här hittar du de senaste artiklarna och intervjuerna på Influens.se.
Nyheter
Nya siffror avslöjar megaförlust – Pewdiepie plockar ut 180 miljoner
Han har över 21 miljoner följare på Instagram, 111 miljoner prenumeranter på Youtube och listades som sjätte största profilen...
Färska resultat: 60 procent högre avkastning i poddar – ”ett underutnyttjat medium”
På uppdrag av poddbolaget Acast och ljud- och musikplattformen Spotify har byrån OMD tillsammans med analysavdelningen Annalect, undersökt...
Influens.se lanserar Influens Awards – Sveriges första influencer marketing-tävling
Nu får influencer marketing-branschen en egen officiell tävling. Influens.se lanserar nämligen Influens Awards, en tävling som belönar och...
Joakim Lundell och Danjal Kananis padel-satsning raketökar – upp 130 procent
I början av året gjorde influencerduon Danjal Kanani och Joakim Lundell entré i Techton of Sweden, ett Uddevalla-baserat...
Alexandra Nilsson snuddar vid 4 miljoner – vinsten lyfter med 125 procent
Under det senaste räkenskapsåret ökade influencern Alexandra Nilsson, tidigare känd som ”Kissie”, intäkterna med 52 procent. Omsättningen landade...
Så går det för Alice Stenlöf – över 8 miljoner kronor i vinst
Influencern Alice Stenlöf slog igenom med podden ”Har du sagt A får du säga B”, som hon drev...
Varumärket som tagit svenska influencers med storm: ”På deras villkor”
Det anrika varumärket Björn Borg har under det senaste året tagit ett ordentligt grepp om influencer marketing, vilket...
Krossade 76 miljoner – satsar på Sverige: ”Ett riktigt fint kvitto”
Under 2020 gick influencernätverket Interlaced Influencers ihop med affiliatenätverket Adrecord. Sedan dess har bolaget ADII AB redovisat siffrorna...
Adoore-hypen fortsätter – Petra Tungårdens varumärke slog nära 40 miljoner
Modevarumärket Adoore, som influencern Petra Tungården står bakom, har mer än dubblat intäkterna under det senaste räkenskapsåret. Viktigt...
Influencers ville ta ”lätta pengar” från politiska partier: ”Skrämmande”
Enligt marknadsföringslagen anses politisk reklam inte vara kommersiell, därför behöver influencer-samarbeten med politiska partier inte reklammarkeras. Men är...