Andrea Norrman dubblar – knäcker tre miljoner kronor

Andrea Norrman (Foto: Instagram/Andreanorrman)

”Har ökat kundbasen”.

Andrea Norrman, influencern som tagit en stabil position i mamma-, barn- och familjesegmentet, har lagt ett framgångsrikt år bakom sig. Vad vi kan se i hennes senaste årsrapport för 2021 är att hon både ökat sina intäkter och sin vinst rejält.

Omsättningen ökade nämligen med 106 procent, och landade på 3,3 miljoner kronor. Samtidigt som rörelseresultatet steg med nära 130 procent och uppgick till 1,6 miljoner kronor.

I rapporten skriver Andrea att hennes bolag har ökat sin kundbas under det gångna året. Och när vi kikar på hennes kanaler, Instagram och Youtube, som hon använder till uppdrag inom influencer marketing ser vi att hon jobbat med flera nya varumärken och företag.

LÄS ÄVEN: Andrea Norrman släpper exklusiv barnkollektion med e-handelssuccén

Förutom de sociala mediekanalerna driver Andrea också podden ”Duo” med branschkollegan Mimmi Kapell. Under 2021 har Andrea även startat ett nytt Instagramkonto där hon kallar sig för fotograf, och där hon delar bilder från bland annat gravid- och parfotograferingar.

Andrea Norrman slog igenom på sociala medier efter att hon synts i realityserien ”Paradise hotel” år 2017. Hon var även med i serien ”Unga föräldrar” på Tv4, år 2019.

Influens.se söker Andrea för en kommentar på bokslutet.