Angelica Blicks succéår – mer än fördubblar miljonerna

Angelica Blick (Foto: Kampanj för Na-kd)

Tränings- och modeprofilen Angelica Blick, med över 1,1 miljoner följare på Instagram, driver en framgångsrik influencerverksamhet. Hon startade sin karriär 2008 när hon började blogga i Linköping. Idag bor hon i Stockholm och har en rad vunna priser och titlar på hyllan, som bland annat ”Årets internationella blogg”, ”Årets bästa modeblogg” och ”Bäst klädda”.

Idag handlar hennes karriär om mer än bara modebloggande. Hon är en stor profil inom hälsa och fitness på sociala medier, och var nyligen med i serien ”Fitness diaries”. Serien, där hon är en av huvudkaraktärerna, släpptes tidigare i år på Discovery.

Men modeintresset utgör fortfarande en stor del av hennes verksamhet. Under det senaste året har hon bland annat tagit fram en egen kollektion för modesajten Na-kd, där några av produkterna sålde slut inom två timmar. Hon har även samarbetat med varumärken som YSL, ICIW, Safira och Lyko.

Sedan en tid tillbaka har Angelica även en assistent som hjälper henne med arbetet i hennes bolag. Något som i sig tyder på att hon har en hel del att göra.

Men nu har hennes senaste bokslut trillat in, och även det avslöjar att det går bra för Angelica Blick. Omsättningen, i bolaget som är döpt efter henne själv, har mer än dubblat intäkterna under året.

Mer exakt har omsättningen ökat med 135 procent och landad på 3,3 miljoner kronor. Samtidigt har även rörelseresultatet vuxit med cirka 54 procent och uppgått till nära 2 miljoner kronor.

Bolagets omsättning har ökat avsevärt till följd av ökad efterfrågan på dess tjänster, skriver Angelica i årsredovisningen.

Enligt rapporten gjorde bolaget en utdelning på 1,2 miljoner kronor.

Influens.se söker Angelica Blick.