Anitha Clemence ökar med över 200 procent – nära att slå 4 miljoner

Håller svarta siffror. 

Mediaprofilen och influencern Anitha Clemence har många bollar i luften. Förutom en stark närvaro på sociala medier driver hon även podden ”Lillelördag” med kollegan Ann Söderlund.

Hon är dessutom grundare av det kreativa nätverket Digital Farmers, som fungerar som en koncept- och produktionsbyrå. Där ingår bland annat Redgert Comms, film- och fotoproducenten Elin Nylund, fotografen Waldemar Hansson, projektledaren och producenten Casper Arvefors samt poddklipparen Magnus Silfvenius Öhman – som står bakom flera av Sveriges största titlar.

Nu summeras siffrorna i Anithas bolag, som hanterar alla hennes uppdrag. Viktigt att uppmärksamma är att bolaget har ett brutet räkenskapsår som slutar sista januari 2023.

Omsättningen ökade med 216 procent under 2022, och uppgick till 3,8 miljoner kronor. Samtidigt som rörelseresultatet växte med 117 procent, till 573 000 kronor. I rapporten kommenterar Anitha kort:

Bolaget har under räkenskapsåret fått en kraftigt ökad orderingång, detta manifesteras genom en ökning av intäkterna.