Bambuser slog 41 miljoner i kvartalet: ”Kommer att gå till historien”

Maryam Ghahremani, VD på Bambuser

Svenska liveshopping-pionjären Bambuser redovisar siffrorna för sitt tredje kvartal. De totala intäkterna ökade med över 300 procent och landade på 49 miljoner kronor.

Bolagets omsättning steg också med över 300 procent, men landade på 41,5 miljoner kronor. En ökning med 311 procent på årsbasis, kommenterar Bambuser i rapporten.

Jag är så stolt över att vi avslutade tredje kvartalet med att sätta ett rekord i böckerna. Q3 2021 kommer att gå till historien som det första stora testet för Bambuser, eftersom många av våra kundkontrakt hade sin ettårsjubileum och skulle förnyas, skriver vd:n Maryam Ghahremani.

En viktig milstolpe var också att vi lanserade vår nya försäljningsorganisation i augusti. Det nya säljteamet är byggt för att skala vår verksamhet globalt, och detta kvartal gav oss en ”tjuvtitt” på vilken sorts tillväxt vi siktar mot. Vi har i skrivande stund 34 säljare vilket är en tydlig kontrast till de fem personer som vår försäljningsavdelning bestod av i början av 2021.

Man lyfter även att man fått in stora kunder under perioden, som bland annat LVMH Moët Hennessy och Louis Vuitton.

Men under kvartalet hade rörelseresultatet (EBIT) inte en lika positiv utveckling. Förlusten sjönk från minus 9,2 miljoner under Q3 2020, till minus 59,9 miljoner i år.

Sett till 2021 hittills, januari till september, har nettoomsättningen ökat med nära 400 procent och uppgår till 85,5 miljoner kronor. EBIT-resultatet är dock nere på minus 158,1 miljoner kronor, vilket kan jämföras med minus 22,1 under samma period 2020.