Satsade på nya kanaler.
Brand Influence Int. startades år 2020 av influencer marketingexperten Monique Sümeghy, som efter tio år i branschen ville bygga något eget. Tidigare har hon bland annat arbetat på byrån Relatable och modevarumärket NA-KD där hon fokuserade på just uppdrag inom influencer marketing.
Det som gör Brand Influence Int. unika i branschen är företagets totala transparens gällande prissättning och rapportering, berättar Monique Sümeghy för Influens.se. Och det verkar vara ett drag som funkar. När vi kikar på bolagets senaste årsrapport för 2022 ser vi nämligen att utvecklingen pekar rakt upp.
Omsättningen har ökat med 116 procent och landat på 14,7 miljoner kronor. Samtidigt som rörelseresultatet har vuxit med 122 procent, och uppgick till 2 miljoner kronor.
I rapporten skriver Monique att tillväxten har med flera saker att göra:
Bolaget såg fortsatt stark tillväxt inom den aktiva kundportföljen, där efterfrågan ökade och bemöttes av ett ökat engagemeng på nya marknader hos våra kunder. Bolaget antog sig även nya marknadskanaler som video och prestationsbaserade influencer-kampanjer på Youtube. Detta förklarar bolagets starka position och tillväxt under 2022.
Några företag som Brand Influence Int. listar på kundsidan är bland annat Caia Cosmetics, Casetify, Hello Fresh och Amuse.