Under sommaren tog influencer marketing-byrån Collabs, som det noterade bolaget Gigger Group förvärvade i våras, in en ny vd i form av Fredrik Grufvisare. Han kom från samma position på Studentkortet, och ska ha en ”gedigen erfarenhet av digitalisering, affärsutveckling och försäljning”, enligt ett pressmeddelande.
Och strax innan rekryteringen lanserade Collabs sin nya helautomatiserade SaaS-plattform som idag styrs av en inbyggd AI. Två faktorer som, enligt bolaget, har bidragit till att Collabs vuxit snabbt ”och nu ligger i linje med ägarbolagets förväntningar”.
Mer exakt meddelar Collabs att företaget har fakturerat en försäljning på 2,53 miljoner kronor under september månad med en ”brant stigande försäljnings-pipeline”.
Collabs är nu uppe i planerad takt efter ett rejält lyft av Fredrik och hans fantastiska team, säger Claes Persson, vd på Gigger Group AB.
Fredrik Grufvisare förklarar att tillväxten är mycket tack vare hans och ledningens arbete med företagets processer.
Jag har innan och under min start satt mig in i Collabs och gjort en genomlysning av verksamhetens affärsprocesser. Tillsammans med ledningsgruppen har vi nu förfinat en del av dessa processer vilket gör att vi kunnat maximera utfallet och lönsamheten i varje affär. Teamet i Collabs har också alla tagit emot mig och mitt sätt att se på en lönsam och effektiv försäljningsstrategi väldigt väl. Jag upplever att vi hela tiden tar stora kliv framåt, ökar vår effektivitet och hittar nya infallsvinklar avseende vår företagsförsäljning, vilket leder till ökad orderingång och ökad kundnöjdhet, säger han.