Efter fjolårets megaförlust – Memmo plockar in 57 nya miljoner

Tobias Bengtsdahl (foto Linkedin)

Värderas nu till 250 miljoner kronor.

Memmo, företaget som säljer videohälsningar från influencers och kändisar, lanserades år 2019. Sedan starten har man plockat in runt 200 miljoner kronor i riskkapital. Pengar som användes till att växa snabbt.

Mellan 2020 och 2021 steg omsättningen med över 800 procent, och gick från 7,3 till 69,3 miljoner kronor. Samtidigt ökade även förlusten som gick från -15,5 miljoner till -77 miljoner kronor.

Nu fyller bolaget på kassan igen. Det skriver Breakit som tagit del av Memmos handlingar från Bolagsverket. Totalt skjutsar man in 57 miljoner kronor, via en nyemission.

I samma veva ska Memmo ha värderats till drygt 250 miljoner kronor efter att de färska pengarna kommit in.

Tobias Bengtsdahl, vd för Memmo, har ännu inte kommenterat uppgifterna.