Färska siffror från Chloé Schutermans nya varumärke

Chloé Schuterman för Culotteclub.com

Nästan 100 000 kronor på 1,5 månad.

För drygt ett år sedan registrerade influencern Chloé Schuterman en nytt aktiebolag, som enligt beskrivningen ska sälja underkläder och baskläder. Något som bekräftades när e-handelsbutiken Culotteclub.com slog upp dörrarna den 16 november 2022.

Nu har bolagets siffror summerats för det första verksamhetsåret, som försäljningsmässigt pågick i cirka 1,5 månad – fram till sista december 2022. Under den korta säljperioden nådde bolaget en omsättning på runt 97 200 kronor, med ett positivt rörelseresultat på 21 800 kronor.

Försäljningen av Culottes produkter sker dock inte bara via den egna e-handeln. Den Stockholmsbaserade multibrand-butiken Nathalie Schuterman, som Chloés mor driver, agerar också som en lokal återförsäljare.

Bakom Culotte står, förutom Chloé Schuterman som tagit på sig vd-rollen, även Hedda Kleberg Schweitz.