Hanna Öbergs app och e-handel storökar vinsten – krossar 23 miljoner i intäkter

”Omedelbara utförsäljningar”.

Influencern och träningsprofilen Hanna Öberg, som inte ska misstas för skidskytten med samma namn, är en av Sveriges mest framgångsrika profiler.

Hanna har 2,1 miljoner följare på Instagram, och platsar årligen i listan över Sveriges största influencers som Influens presenterar. Under 2022 kammande hon hem plats 14 i listan över topp-100 största svenska profiler på Instagram.

Men förutom sin Instagramkanal driver hon även träningsappen Ownu, som är en prenumerationstjänst och som under förra året även öppnade upp en onlinebutik där man bland annat säljer träningskläder.

Och när bolaget nu meddelar att e-handelssatsningen ”går som tåget” och att ”lanseringarna ledde till omedelbara utförsäljningar”, kan vi bekräfta att bolaget bakom appen har haft stora framgångar. Den senaste rapporten för helåret 2022 har nu nämligen trillat in hos Bolagsverket, och Influens har tagit del av siffrorna.

Mottagandet har inledningsvis varit helt klart över förväntan, säger Hanna Öberg i ett pressmeddelande.

Omsättningen ökade med runt 1,5 miljoner kronor under förra året, och uppgick till cirka 23,6 miljoner kronor. Samtidigt steg rörelseresultatet med 44 procent. Under året har bolaget haft sju personer anställda.

Nu ligger fokuset på att fortsätta jobba med vår tillväxtstrategi, och se till att etablera vårt namn bland de stora spelarna, säger Hanna Öberg.