Har 3 miljoner följare och driver flera företag – så går det för hemliga profilen

Jobbar på nästa e-handelsbolag.

Linn Löwes är en svensk fitnessprofil som trots sin följarbas på över 3 miljoner på Instagram, håller sig under medieradarn. Hon är en av Sveriges största profiler och driver även en Youtube- och Tiktokkanal, där hon har 133 000 respektive 14 000 prenumeranter.

Men att vara influencer är inte hennes enda roll. Hon har nämligen även två andra bolag: Stacci Athletics – ett modemärke som fokuserar på träningskläder för kvinnor samt appen Athli där användarna kan ta del av Linns tränings- och måltidstips.

Så hur går det för den hemlighetsfulla storinfluencern? Det ska vi ta reda på nu. Redaktionen har tagit del av rapporterna för Linns tre bolag, Madli AB, Athli AB och Stacci Athletics AB.

Rapporten för e-handelsföretaget Stacci Athletics är det första i bolagets historia, och sträcker sig därför från april 2021 till sista januari 2022. Enligt rapporten uppgick omsättningen till 4,8 miljoner kronor, samtidigt som rörelseresultatet landade på cirka 135 000 kronor.

Fitnessappen Athli hade under 2021 ett av sina bästa år. Bolagets omsättning ökade med 62 procent och nådde 11,7 miljoner kronor. Rörelseresultatet raketökade samtidigt med över 200 procent och slog 8,4 miljoner kronor.

Det sista bolaget Madli AB ska, enligt uppgifter från Bolagsverket, vara ”en e-handel med skönhetsartiklar”. Aktiebolaget registrerades 20 januari 2021, och har ett brutet räkenskapsår som slutar sista november 2022. Enligt dokumenten har bolaget inte omsatt något, men gjort en förlust på nära 200 000 kronor. Av rapporten att döma kan vi anta att Linn jobbar på sin nästa e-handelsidé, som vi kanske kommer att få se och höra mer om i år.