Influencerfabriken Hubso meddelar att man har kommit överens med influencern och designern Sanne Josefson om att bolagisera hennes modevarumärke Sanne Alexandra Stockholm.
Hubso har jobbat med varumärket sedan start, men nu bestämde sig parterna för att Sanne Alexandra Stockholm ska bli ett dotterbolag till Hubso. Sanne Josefson kommer att äga 49,9 procent av sitt varumärke, och Hubso blir därmed majoritetsägare med 50,1 procent.
Vi har nu jobbat med Sanne under flera år och vi har lyckats skapa ett omtyckt och framgångsrikt varumärke tillsammans. Vi ser verkligen fram emot att ta varumärket till nästa fas, säger Josefine Abrahamsson, vd på Hubso, i ett pressmeddelande.
Förvärvet sker i enlighet med Hubsos affärsmodell. Syftet är att ”fördjupa samarbetet kring det redan framgångsrika varumärket”, och enligt parterna är det här ”ett naturligt steg” i den fortsatta utvecklingen av varumärket.
Under tiden som jag har jobbat med Sanne Alexandra Stockholm och Hubso, har vi inte bara skapat något som vi båda är stolta över men även en stark relation till våra kunder. Detta känns verkligen som helt rätt steg att ta, för att kunna göra detta ännu bättre tillsammans, säger Sanne Josefson.
Hubso står även bakom Alice Stenlöfs varumärke A-Dsgn, Linn Ahlborgs LXA the label, Rebecca Stella Beauty och Emelie Lindmarks Le Capsole.