Ida Warg Beauty ökar vinsten med 300 procent: ”Har inte riktigt hunnit med”

Ida Warg

Ida Warg startade sitt skönhetsvarumärke, döpt efter henne själv till Ida Warg Beauty, år 2018. Förra året bröt hon sig ur den tidigare konstellationen och sedan dess drivs företaget självständigt, där Ida idag äger 50 procent. Bolaget driver en internationell e-handel men större delen av försäljningen sker via en rad olika återförsäljare, som bland annat Åhléns, Lyko och H&M, både online och fysiskt.

Nu är siffrorna för fjolåret summerade och de visar att Ida Warg Beauty har ökat omsättningen med 107 procent och landat på 56 miljoner kronor. Samtidigt har vinsten tredubblats och ökat med över 330 procent till 13 miljoner kronor. Det rapporterar Breakit.

Enligt Ida Warg har den starka tillväxten mycket att göra med Idas breda sociala medie-kanaler, där hon regelbundet visar upp olika produkter ur sitt sortiment. Hon tillägger även att bolagets ”dedikerade team”, som ständigt växer, också har med den positiva utvecklingen att göra.

Vi kommer att behöva mer kompetens i bolaget, vi har växt så fort att vi inte riktigt hunnit med, säger Ida Warg till sajten.