Influens.se lanserar Influens Awards – Sveriges första influencer marketing-tävling

FV: Ruby Jankkila, Influens Awards juryordförande och Izabella Bielecka, chefredaktör på Influens.se

Nu får influencer marketing-branschen en egen officiell tävling. Influens.se lanserar nämligen Influens Awards, en tävling som belönar och uppmärksammar satsningar, team och profiler som har gjort skillnad och utvecklat branschen under det senaste året.

Totalt kommer branschens spelare att kunna tävla i tio olika kategorier, och prisutdelningen kommer att ske på branscheventet Influencer Marketing Summit den 20 september i Stockholm.

Influens.se har följt branschens utveckling och dess aktörer under det senaste året. Nu vill vi uppmärksamma de insatser och profiler som gjort skillnad och bidragit till utveckling, säger Izabella Bielecka, chefredaktör på Influens.se, och fortsätter:

Vårt uppdrag handlar om att se influencer marketing-branschen ur ett professionellt perspektiv. Hållbara och schyssta samarbeten mellan varumärken och profiler kommer att bidra till en positiv utveckling. Det är därför av värde att lyfta de som bidragit till förändring, innovation eller utveckling.

Annons:
Annons:

Influens.se har satt ihop en jury som består av ett flertal branschprofiler verksamma inom olika områden som ska granska, värdera och jämföra tävlingsbidragen. Juryn, som inom kort ska presenteras, kommer även att sköta nomineringarna till en del av Influens Awards tävlingskategorier. Övriga kategorier kommer att vara öppna för branschens nomineringar.

Vår bransch är i ständig förnyelse och med Influens Awards vill vi hedra strategiska, innovativa och kreativa kampanjer och samarbeten som nått ut till målgrupper på ett effektivt sätt, säger Ruby Jankkila, Influens Awards juryordförande.

Influens Awards kommer att bli en återkommande tävling som ska sporra branschen till kontinuerlig förnyelse, nytänkade och förbättring.

Det är nu vi bygger framtidens influencer marketing-bransch, säger Izabella Bielecka.

Idag släpper vi de tre första tävlingskategorierna: Årets kampanj, Årets kund och Årets byrå. Branschen har möjlighet att nominera satsningar och företag i dessa kategorier fram till den 9 november 2022 på www.influencermarketingsummit.se/influensawards.