I början av året gjorde influencerduon Danjal Kanani och Joakim Lundell entré i Techton of Sweden, ett Uddevalla-baserat företag som tillverkar padelrack och tillbehör sedan år 2020.
Mer exakt klev duon in som aktieägare och styrelseledamöter i e-handelsbolaget. Uppdraget går ut på att bidra med sin kunskap till bolagsstyrelsen samtidigt som de till vardags arbetar med marknadsföring av varumärket Techton of Sweden.
Felix Lehner, Techtons medgrundare och vd, sade vid avtalets offentliggörande att bolaget hoppas att influencer-profilerna kommer att öka varumärkeskännedomen.
De är båda drivna och otroligt engagerade i sina projekt samt mycket starka medialt, kommenterade Felix Lehner.
Och nu är bolagets siffror summerade för 2021. Det senaste räkenskapsåret har intäktsmässigt varit bolagets bästa år hittills. Omsättningen ökade med 130 procent och uppgick till 1,1 miljon kronor.
Under 2021 har det genomförts stora satsningar på vår e-handel som resulterat i ökad försäljning i våra egna kanaler. Dessutom har vi ingått avtal med flera stora återförsäljare runt om i Sverige, säger Felix Lehner.
Rörelseresultatet har dock inte haft samma positiva utveckling. Den tidigare vinsten på 144 000 kronor har nämligen vänt till en förlust på -117 400 kronor. Något som bolaget inte har kommenterat i rapporten.