Johnny Edlinds bolag tog ett coronahopp – snuddar vid 2 miljoner

Johnny Edlind

Vände från förlust till vinst.

Influencern Johnny Edlind, som blev känd efter sin medverkan i realityprogrammet Paradise Hotel 2015, driver idag flera stora sociala kanaler. På Instagram har han nära en miljon följare, och på Youtube har han över 100 000 prenumeranter. Han har även börjat ta mark på Tiktok, och har i skrivande stund cirka 11 200 följare.

Vid sidan av sina influenceruppdrag, jobbar han också som modell, fotograf samt med musik. Han säljer även egna bildredigerings-inställningar, också kallade ”presets”, via appen Filterstream.

Med andra ord bär Johnny många hattar. Något som gett resultat på sista raden. Influens.se har nämligen tagit del av Johnny Edlinds bokslut för helåret 2021, och kan se en stark tillväxt i siffrorna. I rapporten står det också att Johnny, förutom ovan nämnda uppdrag, även jobbar som personlig tränare.

Omsättningen ökade med 72 procent och landade på 1,9 miljoner kronor. Samtidigt som rörelseresultatet vände från röda till svarta siffror, från en förlust på 201 000 kronor till en vinst på 260 000 kronor.

I rapporten skriver Johnny att efterfrågan på hans tjänster har ökat under året:

Bolagets omsättning har ökat då efterfrågan på bolagets tjänster ökat efter Covid-19.

Tidigare i veckan skrev Influens.se om den nya sociala medieappen Hummy, som precis lanserat en betaversion av plattformen. Ett antal utvalda profiler har fått kliva ombord och börja navigera och bygga sina profiler på Hummy, varav Johnny Edlind är en av dem.

Johnny har även nämnts i en lista över de största svenska influencerprofilerna på Instagram under 2022, där han kammade hem plats 18.