Jonas Fagerströms smyckesmärke tappar miljonen

Förlusten ökar. 

Förra året kunde influencern Jonas Fagerström – en del av humorgruppen JLC – fira när e-handelssatsningen Elton Wood passerade en miljon kronor i intäkter. Mer exakt slog smyckesföretaget 1,3 miljoner under räkenskapsåret 2021.

Men när vi idag kikar på bokslutet från 2022 ser vi att bolagets omsättning har backat tillbaka till nivåerna från 2020. Omsättningen landade på cirka 360 000 kronor, en minskning med 74 procent.

Rörelseresultatet, som redan låg på förlust, har samtidigt sjunkit ytterligare. Från -79 000 kronor, till -94 000 kronor i fjol.

Den enda förklaring som ges till den ekonomiska utvecklingen är en kort mening i rapporten:

Bolaget har under större del av året varit vilande och ingen större verksamhet har skett.

Smyckesföretaget Elton Wood grundades 2018, av Jonas Fagerström och hans barndomsvän Oskar Niklasson.