Josefin Lavolds första rapport – krossar 1 miljon på mindre än ett år

Josefin Lavold (Foto: Instagram)

Influencern Josefin Lavold driver en kanal med över 120 000 följare på Instagram, men endast på deltid då hon till vardags jobbar som rekryteringschef. Men influencerverksamheten har rullat på och utvecklats allt snabbare under det senaste året. Under mars 2021 startade hon nämligen sitt första aktiebolag, som ”bedriver försäljning av marknadsföring på sociala medier samt verksamhet i andra medier”.

Nu har siffrorna för 2021 – som innefattar cirka nio månader – summerats. Enligt rapporten som trillat in hos Bolagsverket har Josefin Lavold omsatt över 1,1 miljoner kronor under sitt första räkenskapsår, samtidigt som rörelseresultatet uppgått till drygt 859 000 kronor.

Josefin Lavold har synts i flera samarbeten med bland annat modeföretag som Bubbleroom, Lounge Underwear och Zalando. Hon ses även ofta i sammanhang och event med andra svenska influencerprofiler.