Klara ”Tanby” Elvgren slog 8 miljoner – ”efterfrågan ökar kraftigt”

Klara Elvgren (Foto: cestnormal.co)

Nu har siffrorna för 2021 i Klara Elvgrens, även känd som ”Tanby Klara”, bolag sammanställts. Klara driver nämligen två företag –  en skönhetssalong som ägnar sig åt främst spraytan i Stockholm, samt ett som bedriver ”annonsplatsförsäljning, marknadsföring, reklaminlägg och konsultuppdrag inom skönhet på sociala medier som influencer”.

Enligt årsrapporten, som nu har kommit in till Bolagsverket, har har räkenskapsåret 2021 varit mycket framgångsrikt för Klaras influencerverksamhet. Intäkterna ökade med 100 procent och landade på 8 miljoner kronor. Samtidigt som rörelseresultatet ökade med 80 procent och uppgick till 4,7 miljoner kronor.

Anledningen till den högt tillväxten är den ”kraftigt ökade efterfrågan” på Klaras influencer-tjänster, skriver man i rapporten.

Jag är supernöjd och känner mig extremt tacksam för vad 2021 gav mig för möjligheter, och hoppas att 2022 ser lika ljust ut, säger Klara Elvgren till Influens.se.

Och av siffrorna att döma har Klaras andra bolag, spraytan-salongen i Stockholm, också haft ett bra år. Eftersom det föregående räkenskapsåret 2020 endast bestod av sju månader, är det svårt att jämföra siffrorna. Men under 2021 landade omsättningen på drygt 360 100 kronor, och rörelseresultatet på 275 700 kronor. Inga kommentarer har lämnats i den aktuella årsrapporten.

Klara Elvgren driver två kanaler på sociala medier, en på Instagram där hon i skrivande stund har nära 150 000 följare och en på Youtube där hon har över 100 000 prenumeranter. Under 2021 fick Klara sitt första programledaruppdrag och fick kliva in i eftersnacksserien Studio Paradise.