Slog över fem miljoner kronor i vinst.
Influencern, Youtubern och entreprenören Linn Ahlborg från Gävle har summerat sitt senaste räkenskapsår. För två år sedan, år 2020, dubblade bolaget sin omsättning och vinsten ökade med över 200 procent. Men under 2021 var medvinden lite mer mild.
LÄS ÄVEN: De omsatte mer än 5 miljoner i fjol – dubblade omsättningen
Anledningen till den starka ökningen under 2020 var främst lanseringen av Linns modevarumärke LXA The Label, som drivs tillsammans med e-handelshubben Hubso. När vi nu kollar på de senaste siffrorna i rapporten ser vi att bolaget, som både står bakom LXA The Label samt Linns närvaro på sociala medier, har haft en blygsammare utveckling under 2021.
Under förra året har intäkterna nämligen ökat med 25 procent och landade på 6,5 miljoner kronor. Samtidigt som rörelseresultatet har stigit med drygt 33 procent till 5,3 miljoner kronor.
Siffrorna har inte kommenterats i rapporten.