För ungefär två år sedan startade influencerveteranen Linn Herbertsson e-handelsföretaget Organista, som erbjuder organiseringsprodukter för resväskan. Och hennes affärsidé visade sig vara en succé. Försäljningen tog fart direkt och ökade med 150 till 200 procent, från månad till månad, under det första året. Och under 2020 mer än dubblade bolaget sin omsättning, och landade på drygt två miljoner kronor samtidigt som man hade ett positivt resultat.
Nu meddelar Linn att fyra investerare, som är minst sagt välkända i e-handelsvärlden, har gått in i bolaget.
Vi strävar efter att komma upp i en omsättning 100 miljoner inom de närmsta åren och med den kompetens jag får in i bolaget nu så hoppas jag att vi når dit ännu fortare, säger Linn Herbertsson, i ett pressmeddelande.
Mer exakt är det Patrik Hedelin och Magnus Wiberg från investmentbolaget eEquity, Desenios vd och Caia Cosmetics styrelseordförande Fredrik Palm och Alexander Hars, grundare av System OK och Lets Deal, som tillsammans har investerat fem miljoner kronor.
Mina ambitioner med Organista har alltid varit enorma så jag valde att sikta högt även i jakten efter investerare. Magnus Wiberg var faktiskt mitt första inbokade möte och han såg potentialen i Organista direkt, säger Linn Herbertsson.
Finansieringen kommer att användas till att utöka Organistas team samt till produktutveckling och varumärkets etablering på nya marknader.