Matilda Djerfs modemärke slår 350 miljoner: ”Trodde inte att det skulle vara möjligt”

Matilda Djerf (Foto: djerfavenue.com)

”Har aldrig riktigt haft någon treårsplan”.

Matilda Djerfs modevarumärke Djerf Avenue, som hon driver tillsammans med sin partner Rasmus Johansson, ska ha fyrdubblat bolagets omsättning under 2022. Det rapporterar Breakit, trots att de officiella siffrorna ska publiceras i maj.

Det jag kan säga är att det preliminärt ser ut som att omsättningen landar på över 350 miljoner kronor, säger Rasmus Johansson till sajten.

En siffra som kan jämföras med 82 miljoner kronor, som bolaget omsatte året innan.

Vi har aldrig riktigt haft någon treårsplan, det är något vi tittar på först nu. Vi har hållit ned huvudet och jobbat på, och fokuserat på att lösa problem där vi är. Inte ens i våra vildaste drömmar trodde vi att det skulle vara möjligt att vara där vi är idag, aldrig, säger Matilda Djerf i en intervju med Sequel stories.

Vad resultatet ska landa på, för det senaste verksamhetsåret, är dock något bolaget inte vill dela med sig av i dagsläget:

Resultatet kan jag inte kommentera mer än att vi kommer att vara lönsamma. Bokslutet är som sagt inte klart så vi har ingen ‘ebit’ vi kan kommunicera just nu, säger Rasmus Johansson.