Michaela Forni släpper ny podd – ”helt rätt i tiden”

Michaela Forni, grundare Baby Journey

Krokar arm med Länsförsäkringar. ”Vi är sjukt stolta”.

Med en stigande inflation blir vardagsekonomin ett hett ämne och man kan se kreatörer som tar tillfället i akt att sammanfläta innehåll, information och reklamsamarbeten. Två av dessa är Ica-banken som gör en Youtubeserie om privatekonomi och Michaela Forni som idag adderar ytterligare en podd till sin Baby-journeyapp. Familjens Ekonomiskola heter den och är en poddserie i sex stycken femton minuter långa avsnitt med Michaela själv, Emma Persson som är ekonomiexpert på Länsförsäkringar samt Niklas Löfgren på Försäkringskassan.

Vi är sjukt stolta över den här satsningen och tycker att den ligger helt rätt i tiden med vad föräldrar intresserar sig för just nu, säger Michaela i en kommentar till Influens.se

På Youtube lanserar också Ica-banken sin kampanj “Ekonomiska surdegar” kan man läsa i Resume. Youtubeserien är en miniserie med vardagsekonomen Magnus Hjelmér och kokboksförfattaren Johanna Westman. De använder sig av ett grepp, som influencern Sanna Jörnivk hyllade när vi pratade med henne, som innebär att de pratar om ekonomi medan de lagar mat och bakar.

Med serien vill vi uppmuntra par att prata om ekonomin medan man är sams och när det är som bäst i relationen i stället för att vänta tills det vuxit ett problem. Viktiga och ofta känsliga frågor lyfts här i en avväpnande miljö där matlagningen även fungerar som ett hjälpmedel för oss att visualisera tipsen och råden i avsnitten, säger Magnus Hjelmér.