Influencern Moa Mattsson från Alingsås slog först igenom på Twitter för cirka sex år sedan. Sedan dess har hennes följarskara vuxit i en stadigt takt och idag är hon en känd profil i branschen. På Instagram har hon i skrivande stund över 173 000 följare och driver en framgångsrik blogg och Youtubekanal. Hon signas även till allt från reklamsamarbeten på sociala medier till att designa modekollektioner med stora varumärken.
Och nu har Moa Mattsson AB:s årsredovisning, för det senaste räkenskapsåret, trillat in till Bolagverket. Enligt rapporten har omsättningen i hennes bolag ökat med över 60 procent och landat på nära tre miljoner kronor.
En imponerande tillväxt i mångas ögon, men den överträffades ändå av vinsten som ökade med över 200 procent. Mer exakt uppgick rörelseresultatet till 2,2 miljoner kronor.
Den positiva utvecklingen förklaras inte i rapporten. Men under det senaste året har Moa synts i allt fler samarbeten, senast med bland annat Na-Kd och Bubbleroom.