Nära två miljoner följare på Instagram – så nära kom Kenza 10 miljonersvallen

Kenza är en av de branschprofiler som varit med i spelet längst. Hon började blogga 2006 och intresset för hennes kanaler växte snabbt från start.

Under sin karriär har hon vunnit flera utmärkelser, har jobbat för olika produktioner på MTV, varit programledare för en online-show på Nyheter24 samt för Modelljakten på Kanal 5. Hon har frontat otaliga tidningsomslag, drivit en podd och varit med i Let’s Dance.

År 2013 startade Kenza sitt eget klädmärke Ivyrevel, där hon designade alla plagg själv. Ett företag som dock gick i konkurs i början av 2021. Idag driver hon en framgångsrik influencer-verksamhet med nära två miljoner följare på Instagram och en välbesökt blogg.

Och när vi kikar i papperna så ser vi att Kenza nästan krossade 10 miljoner kronor i omsättning under 2020. Intäkterna landade nämligen på 9,9 miljoner kronor. En ökning på cirka 55 procent, jämfört med året innan.

Samtidigt ökade rörelseresultatet med hela 82 procent och uppgick till 8,2 miljoner kronor. En positiv ekonomisk utveckling som Kenza tror kommer att fortsätta även i år.

Det har varit ett väldigt bra räkenskapsår då intresset för bolagets verksamhet ökat avsevärt. Det är något man räknar med även kommer bestå under kommande år, skriver hon i sin rapport.