Modevarumärket Ombreas sätts på paus.
Influencern och entreprenören Nicole Falciani har många bollar i luften. Hon är en av dem som varit med från den svenska influencerbranchens start. Hon började med en blogg och idag driver hon stora kanaler på sociala medier, en podd och ett modevarumärke Ombreas.
Den sistnämnda satsningen, e-handelsföretaget Ombreas lanserades för nästan exakt ett år sedan. Företaget skulle ta upp kampen mot skönhetsidealen i modebranschen.
LÄS ÄVEN: Nicole Falciani blev nekad samarbete på grund av sin storlek – nu släpper hon eget
Men när vi idag försöker komma åt nätbutiken kan vi inte komma in. Sajten saknar SSL och verkar vara infekterad eller övergiven. Sett till Ombreas Instagramkanal har man inte publicerat något sedan augusti 2022. Men enligt Nicole är Ombreas inte nedlagt:
Dessvärre finns inga siffror att presentera då jag har varit tvungen att byta fabrik. Vi kommer tyvärr inte släppa någon ny kollektion förrän 2024, skriver hon i ett meddelande till Breakit.
Siffror som vi dock kan kika på är de som gäller verksamhetsåret 2022, för Nicoles influencerbolag. Ett år som inte varit det starkaste hittills. Omsättningen har nära halverats. Närmare bestämt har intäkterna sjunkit med 45 procent och landat på 2,4 miljoner kronor.
Rörelseresultatet har samtidigt rasat med 70 procent, från 2,4 miljoner kronor till cirka 700 000 kronor. En nivå bolagets vinst låg på under 2021.