Den japanska modekedjan Uniqlo lanserar i år en ny upplaga av ”Uniqlo Active Club”, en träningsserie som kommer att finnas tillgänglig online via Uniqlos sajt. Serien är återkommande varje år, i samband med Olympiska och Paralympiska spelen i Tokyo där Uniqlo är en av huvudsponsorerna, men med nya pass och träningsprofiler.
Syftet med klubben är ”att motivera fler till rörelse” men även att kunna visa upp en ny träningskollektion. Serien leds av ett antal OS-eliter och och de profiler som i år tagit sig an utmaningen att genomföra passen tillsammans med atleterna är artisterna Oscar Zia och Leslie Tay samt influencerprofilerna Maya Nilsen och Hanna Persson.
Det kommer att bli totalt 12 träningsvideos som är upp till sju minuter långa. Passen kommer att släppas varje vecka med start idag, den 3 juni, gratis för alla intresserade.
Jag har varit något stillasittande under våren så jag har accepterat en utmaning att träna sex minuter varje dag tills dess att OS startar i juli. Jag börjar idag, tillsammans med kanotproffset Linnea som faktiskt kommer tävla i Tokyo om bara några veckor, säger Oscar Zia i ett pressmeddelande.
Uniqlo sponsrar de svenska Olympiska och Paralympiska lagen med de officiella lagkläderna, och en kopia på atleternas uniformer kommer att säljas hos modeföretaget.
Med Uniqlo Active Club hoppas vi kunna kanalisera idrottarandan och inspirera svenska konsumenter att träna och uppnå något tillsammans, säger Nikolina Johnston, COO på Uniqlo Scandinavia.