Papprena avslöjar: Felicia Aveklew bygger hemligt skönhets-varumärke

Felicia Aveklew (Foto: Instagram/Felicia Aveklew)

Influencern och Youtubern Felicia Aveklew från skåne är en känd profil inom främst smink och skönhet. Hon har över 200 000 prenumeranter på Youtube, där hon lägger upp videos några gånger i veckan, nära 300 000 följare på Tiktok där hon cirka en gång om dagen laddar upp en skönhets- eller moderelaterad kortfilmer, samt 267 000 följare på Instagram där hon också uppdaterar regelbundet.

Idag bor Felicia i Stockholm och delar kontor med Youtube-kollegorna Beatrice Reiman och Tone Sekelius. Och nu har siffrorna i Felicia Aveklews bolag, för räkenskapsåret 2021, trillat in hos Bolagsverket.

Enligt de registrerade uppgifterna står bolaget för Felicias influencer-verksamhet, och 2021 verkar inte ha blivit ett rekordår. Omsättningen är nästintill oförändrad jämfört med året innan, och ligger på 1,8 miljoner kronor. Även rörelseresultatet är likt siffrorna från 2020, och ligger på drygt 800 000 kronor.

Vad de oförändrade siffrorna beror på har Felicia Aveklew inte förklarat i rapporten. Men det vi kan se är att hon under 2021 registrerade ett nytt bolag, nämligen Be Loud AB som enligt Bolagsverket ska ”bedriva tillverkning, inköp och försäljning av kosmetik- och hudvårdsprodukter på internet”.

Det kan vara så att Felicia lagt mer tid på ett kommande eget skönhetsvarumärke, istället för att fokusera på att öka omsättningen i sin influencer-verksamhet. Influens.se söker Felicia Aveklew för kommentar.