Så går det för Kenzas nya varumärke – förlust på en miljon kronor

”Försäljningen ska komma igång”.

I december 2021 gick influencern Kenza, som tidigare drivit modevarumärket IvyRevel, ut med att hon och hennes man jobbar på en ny satsning. Hon avslöjade att det kommande varumärket fått namnet The Every, samt att företagsidén föddes i parets badrum. Mer än så avslöjades inte, men två veckor senare kom sajtlanseringen.

LÄS ÄVEN: Här är Kenzas nya varumärke – går in i skönhetsbranschen: ”Jobbat på det i två år”

The Every är ett hårvårdsvarumärke som säljer produkter tillverkade i Sverige, och som använder sig av förpackningar av återvunnen plast. Lanseringen skedde alltså i mitten av december, men aktiebolaget bildades formellt i april. Och nu är det första räkenskapsåret summerat.

Den första rapporten täcker nio månader, och slutar den sista december 2021. Vad vi vet började The Every sälja produkterna i december, några veckor innan böckerna stängdes. Vi kan därför anta att de presenterade intäkterna trillade in under årets sista veckor.

Enligt rapporten uppgick omsättningen till drygt 182 000 kronor, samtidigt som rörelseresultatet landade på minus en miljon kronor.

Detta är bolagets första fortkortade räkenskapsår. Nästkommande räkenskapsår kommer marknadsföringen samt försäljningen igång, kommenterade Aleksandar Subosic, Kenzas man, i rapporten.