Så gick det för Bingo Rimérs medie-bolag – drog in 3,4 miljoner kronor

Bingo Rimér (Foto: Press)

Kändisfotografen och influencern Bingo Rimér är en profil som ofta syns i media. Idag är han aktuell med podcasten ”Relationspodden” som han driver med sin ex-fru och medieprofilen Katrin Zytomierska, samt en Instagramkanal där han har över 230 000 följare.

RELATERAT: Bingo Rimér och Katrin Zytomierska om poddsamarbeten: ”Visar vad vi går för”

Men förutom podden och en aktiv influencerverksamhet på sociala medier driver Bingo Rimér även två mediebolag – Bingo Rimér Enterprise AB samt Lejon Media Gruppen AB.

Den förstnämnda ska, enligt uppgift från Bolagsverket, bedriva foto-, reklam- och PR-verksamhet samt genomföra ”långsiktiga investeringar för att bygga norra Europas bästa och mest efterfrågade bilddatabas”. Och bolagets senaste årsrapport har precis blivit tillgänglig.

Enligt rapporten har Bingo Rimér Enterprise AB minskat intäkterna med cirka 13 procent under det senaste året, och landat på 3,4 miljoner kronor. Samtidigt har även rörelseresultatet minskat med över 50 000 kronor och uppgår nu till nära 28 000 kronor. Viktigt att tillägga är att företaget har ett brutet räkenskapsår som slutar sista augusti 2021.

Coronapandemin har fortsatt skapa stor osäkerhet i Sverige. Effekterna av de regleringar som gjorts har påverkat näringslivet i stort och därmed också vår verksamhet. Påverkan av detta har eventuellt varit negativ för vår verksamhet, skriver Bingo i rapporten.

Den andra verksamheten Lejon Media är en produktionsbyrå som producerar innehåll åt olika företag, anpassade för digitala plattformar och kanaler. Ännu har siffrorna för 2021 inte skickats in till Bolagsverket, men enligt den sensate rapporten för 2020 minskade omsättningen med 36 procent. Något man förklarar har med spridningen av Covid-19 att göra.

Intäkterna landade på 3,5 miljoner kronor, och rörelseresultatet vände från vinst till förlust. Det gick från drygt plus 17 000 kronor, till minus 687 000 kronor.