Society Icon satsar på startupen: ”Skalar influencersamarbeten globalt”

“Fullt rustade för att ta vår produkt till andra marknader”.

Mediebyrån och produktionsbolaget Society Icon, som specialiserar sig på koncept och strategier inom influencer marketing, krokar arm med Gigapay. Företaget är en svensk fintech-startup som hjälper bland annat influencers med fakturering eller bokföring. 

Genom det här samarbetet kommer Society Icon att kunna ta fler marknadsandelar utanför våra landsgränser. Gigapay ska nämligen möjliggöra internationella utbetalningar. Målet är att “skala sina influencer- och kreatörssamarbeten globalt”, skriver Society Icon i ett pressmeddelande. 

Vi är ett techbolag som erbjuder plattform och tjänster som låter företag hantera all sin influencer-marknadsföring från ett ställe, men vi ser alltid utvecklingsmöjligheter och vill effektivisera varje steg för våra kunder. Därför tar vi nu hjälp av Gigapay, som gör att vi nu kan kliva in på nya marknader, säger Viktor Redéen, Partner & Marketing Executive på Society Icon.

Gigapay försäkrar att de har full koll på alla skatte- och faktureringskrav i andra länder, så att svenska varumärken kan kasta sig ut på den internationella influencer-kartan.

Vi har jobbat med de här utmaningarna länge på den svenska marknaden, och nu är vi fullt rustade för att ta vår produkt till andra marknader, säger Raiha Buchanan, vd på Gigapay.

Den här nya tjänsten kommer att hjälpa till att skala influencerekonomin och underlätta det framtida arbetet.