Starka siffror i Josephine Qvists kanaler – men bokslutet sviker

Josephine Qvist (Foto: Instagram)

”Inget varar för evigt”.

Influencern Josephine Qvist har summerat siffrorna för det senaste räkenskapsåret, som slutade sista juli 2022. Under året har hon fortsatt växa sina kanaler på Instagram, Youtube och Tiktok, där vi fått se henne i flertalet varumärkessamarbeten.

I skrivande stund har Josephine nått över 255 000 följare på Instagram, 90 600 prenumeranter på Youtube, och på Tiktok – där gilla-markeringarna är viktigare än följarantalet, eftersom ju fler visningar man får desto bättre engagemang – har hon totalt 2,4 miljoner likes.

LÄS ÄVEN: HUBSO avslöjar – så går det för Josephine Qvist och Linn Ahlborg

Under året har hon och influencerkollegan Elin ”woodie” Skog genomfört en liveshow med podcasten ”Sweet but psycho”, som blev välbesök och uppskattad av poddlyssnarna. Men podcasten, som har funnits i 2,5 år, lades ner efter det aktuella bokslutet stängdes.

Inget varar för evigt och vi visste nog att den här dagen någon gång skulle komma. Även om det är otroligt tunga känslor just nu så känns det rätt för oss båda, skrev duon på Instagram i november 2022.

Så hur gick det för Josephine Qvists bolag under räkenskapsåret 2021/22? Enligt en färsk rapport från Bolagsverket har omsättningen nästan inte rört på sig. Intäkterna minskade med 0,4 procent, och ligger på 8,1 miljoner kronor. Rörelseresultatet har samtidigt minskat med 3,6 procent och landat på 5,8 miljoner kronor.

Josephine Qvist har inte kommenterat siffrorna i rapporten, så vad anledningen till utfallet är vet vi inte. Influens.se söker Josephine för en kommentar.