Syskonen Holmqvist passerar 3 miljoner första året

Emil och Wilma Holmqvist

Positiva siffror för Emil och Wilma ger utrymme för utdelning i nystartade bolaget.

Syskonen Emil och Wilma Holmqvist har drivit skönhetsvarumärket Hickap sen 2017, och omsätter nära 15 miljoner kronor i det företaget. Men vid sidan om att sälja allt från hudvårdsprodukter till smink och parfym, hos återförsäljare som Lyko, Eleven, H&M och Apotek Hjärtat, har syskonen startat ett nytt mediebolag under 2021. Enligt rapporten ägnar sig verksamheten åt marknadsföring och PR, en beskrivning som influencers ofta använder. Vi kan därför gissa oss till att även det här bolaget hanterar syskonens influenceruppdrag.

Deras gemensamma Youtubekanal har i dagsläget 212 tusen följare. Därtill har Wilma en egen kanal med 309 tusen följare. Från deras gemensamma Youtubekonto länkar de även till deras respektive Instagramkonton där Wilma är betydligt större med sina 436 tusen följare att jämföra med Emil som har 95 tusen. Det går också att hitta dem på Tiktok där Wilmas innehåll, till de 107 tusen följarna, handlar mest om smink och skönhet men Emils 52 tusen följare få oftast se honom prata om olika fastigheter.

Precis som Hickap AB så går även Holmqvist Media AB med vinst. Den rapport vi tittat på sträcker sig över elva månader och där kan man se att omsättningen ligger precis över tre miljoner kronor. Och från den omsättningen lyckas man behålla 1,1 miljoner i rörelseresultat.

Med alla siffror på rätt sida så kan de också plocka ut en utdelning på nära en halv miljon. Influens.se har sökt Emil Holmqvist för en kommentar på rapporten.