Viktor Frisks mediebyrå får ny ägare: “Vi är supertaggade”

Viktor och Jennie (Foto: Reach)

Mediebyrån Reach som grundades av entreprenören Jennie Sinclair (vd) och influencern Viktor Frisk har blivit uppköpt. Detta rapporterar affärstidningen Breakit.

Reach startades i december 2020 och det är alltså knappt ett år sedan lanseringen man nu får in nya ägare.

Det är ägarna bakom Nexer Group som köper in sig i Viktors Frisks bolag men de förvärvar även bolaget Techposition, där Jennie Sinclair också är vd.

Jag kan inte gå ut med siffror på affären. Det jag kan säga är att vi har fått i uppdrag att bidra med 80 miljoner kronor i omsättning till 2025. Siffrorna är dock mindre intressanta då vi tillsammans skapar ett helt nytt erbjudande i techbranschen, säger Jennie Sinclair till Breakit.

Det som står klart är i alla fall att Viktor Frisk fortsatt kommer att vara delaktig den nya företagskonstellation som uppstår.

Jag och Viktor Frisk kommer ha fortsatt delägarskap i den nya konstellationen som skapas och kommer i allra högsta grad att vara operativa. Vi är supertaggade på att köra igång, säger Jennie Sinclair.