Wilma Holmqvists Hickap ökar med 120 procent – slår 31 miljoner

I mitten: Wilma Holmqvist. (Foto: Hickap.com)

”Fortsätter att ha en starkt tillväxt”.

Influencern Wilma Holmqvist driver, tillsammans med brodern Emil Holmqvist, skönhetsvarumärket Hickap seden 2017. Idag stänger bolaget böckerna för 2022 och redovisar en tillväxt på över 120 procent.

Närmare bestämt landar omsättningen på 31,5 miljoner kronor. Samtidigt växer även rörelseresultatet med cirka 28 procent. Vinsten landar därmed på 7,8 miljoner kronor.

I rapporten skriver duon endast att ”bolaget fortsätter att ha en starkt tillväxt vilket förklarar nettoomsättningens ökning”.

LÄS ÄVEN: Hickap ökar 150 procent och siktar mot 23 miljoner – ”högt tempo”

Det vi kan se är att företagets produkter säljs, via egna e-handelsbutiken, globalt. Men produkterna finns även tillgängliga hos flertalet återförsäljare som Lyko, Kicks, H&M och Apotek Hjärtat.