Zara Larsson satsar på nytt influencerverktyg – microinfluencers i fokus

Zara Larsson

Ny plattform ska underlätta det administrativa arbetet – ”fler möjligheter för unga talanger att tjäna pengar” enligt Zara.

Zara Larsson är en av flera personer som investerar i Influeri när de plockar in 12,5 miljoner kronor i bolaget skriver Breakit. Influeri är en ny plattform som ska minska det administrativa arbetet vid influencer-kampanjer.

Jag vill bidra till ett samhälle där det finns fler möjligheter för unga talanger att tjäna pengar på sin passion och jag tror Influeri är ett steg i rätt riktning för att öppna upp de möjligheterna, säger Zara Larsson.

Influeri ska enligt beskrivningen sköta automatisk matchning mellan kampanj och influencers, upphandling, kontraktering, betalningar och resultatrapportering. Bakom plattformen ligger Nicholas Sjögren och Robin Naderi som kom på idén och startade arbetet när de gick på handelshögskolan. Deras fokus ligger på ligger på microinfluencers.

Det enda marknadsföraren behöver göra är att sätta den kreativa och strategiska agendan med en influencerkampanj, därefter matchar systemet kampanjen med en influencer som passar, säger bolagets vd Nicholas Sjögren i en kommentar.