De lanserar hårprodukter – till förmån för Lilla Hjärtat

Heart for heart (pressbild)

“Pappapappadotter” och Melinda Jacobs i ett nytt samarbete.

Johan och John Valencia, paret bakom Instagramkontot “Pappapappadotter” har över 130 000 följare. Melinda Jacobs uppmärksammades i media i samband med fallet “Lilla hjärtat” och idag har hon 168 000 följare på Instagram och är aktuell med två böcker. Tillsammans har de tidigare drivit podcasten “Familjärt” och nu har man inlett ännu ett samarbete.

[unseald_preview]

Tillsammans med Bobby hair care har trion lanserat en egen hårdvårdsserie, kallad Heart for heart.

Att det blev hår kanske inte är så konstigt med tanke på att Melinda alltid fått mycket uppmärksamhet för sitt fina rosa hår. Vi (Johan och John) har varit ambassadörer för Bobbys hair care i flera år. Här kunde vi dessutom förena vårt intresse för just hårvård med att ta fram något eget som även skulle vara med och göra gott, säger John Valencia till Influens.

Skänker fem kronor per produkt

Trion har valt att skänka fem kronor per såld produkt till Lilla hjärtat vänförening, som Melinda Jacobs startade efter händelsen med Esmeralda, även kallad Lilla hjärtat.

Namnet på produktserien blev Heart for heart för att vi vill att man ska handla med hjärtat till sina hjärtan, sina nära och kära, och samtidigt så är man med och bidrar till föreningens arbete.

Heart for heart är en del av Bobbys hair care men enligt John Valencia är det en egen serie, som tagits fram tillsammans med ett rutinerat team och kemister. Huruvida serien kommer säljas under en begränsad tid eller om det finns planer på att utveckla varumärket till något mer, får Influens inget rakt svar på. Men han säger att de ser fram emot “nästa steg”.

Nu efter gårdagens succélansering, som slog alla förväntningar, ser vi fram emot att jobba vidare mot nästa steg. Ju fler som köper desto mer pengar kan vi skänka till Lilla hjärtat vänförening och deras viktiga arbete med att stärka barns rättigheter.