Så gick det för Molly Rustas – vinsten ökade med över 60 procent

Molly Rustas (Foto MollyEllen.com)

I början av december gick influencern Molly Rustas ut med att hon snart kommer att släppa sitt alldeles egna smyckesvarumärke Molly Ellen. Kort därefter, den 31 januari, var det dags. Då slog e-handelsföretaget upp sina digitala portar.

Och nu har årsredovisningen för både Molly Ellen och Molly Rustas influencer-bolag trillat in hos Bolagsverket.

Det vi vet om Molly Ellen i dagsläget är att varumärket säljer smycken designade av Molly Rustas, men enligt informationen som bolaget lämnat till Bolagsverket ska företaget designa och producera både smycken och kläder. Det finns därför anledning att tro att det kan komma fler produktkategorier i framtiden.

Bolagets första räkenskapsår omfattar perioden 11 december 2020 till 20 juni 2021, varumärkets lansering ingår alltså inte i den här rapporten. Omsättningen uppgår till noll kronor, och rörelseresultatet till cirka -18 300 kronor.

Molly Ellens moderbolag ME & Co AB, som fakturera för Molly Rustas influencerverksamhet, har dock sett en intäktsökning under det senaste räkenskapsåret. Omsättningen ökade med drygt 7 procent och landade på 2,9 miljoner kronor. Samtidigt som rörelseresultatet rusade cirka 64 procent, till 1,8 miljoner koronor.