Adoore-hypen fortsätter – Petra Tungårdens varumärke slog nära 40 miljoner

Petra Tungården (Foto: Press/Åhlens)

Modevarumärket Adoore, som influencern Petra Tungården står bakom, har mer än dubblat intäkterna under det senaste räkenskapsåret. Viktigt att nämna är att bolaget har ett brutet räkenskapsår som slutar sista september 2021.

RELATERAT: Petra Tungårdens Adoore krossade 14 miljoner och gjorde 5 miljoner i vinst

Enligt den färska rapporten har omsättningen ökat med över 170 procent och landat på cirka 39 miljoner kronor. Rörelseresultatet har under samma period ökat med nära 200 procent, och uppgick till cirka 14,5 miljoner kronor.

Året som gått har varit omtumlande i och med Covid-19-pandemin som bidragit till ökade fraktpriser, och en överhängande oro hos leverantörer och även hos bolaget. Trots detta har Adoore haft ett framgångsrikt år med en stark tillväxt och ökad varumärkeskännedom hos våra kunder i Sverige och övriga norra Europa, skriver Petra Tungården i rapporten.

Framåt siktar företaget på att fortsätta öka omsättningen och vinsten på de marknader som Adoore redan är etablerade på, men även ta marknadsandelar i nya länder.

Fokus är även att rekrytera nya nyckelpersoner till bolagets team och bygga upp Adoore med rätt kompetens för att få bästa möjliga förutsättningar i expansionsfasen, avslutar Petra Tungården.