Medieprofilen Amanda Schulman lanserade det nya skönhetsmärket All I am Beauty för ett år sedan, tillsammans med entreprenörsduon Jessica Dersén och Karin Svensson, som bland annat står bakom Zlatan Ibrahimovićs parfymvarumärke.
RELATERAT: Så går det för influencers skönhetsföretag – de drar in mest
Nu meddelar bolaget att man passerat 10 miljoner kronor i omsättning under företagets första tolv månader, räknat från lanseringsdagen. Det skriver Breakit.
För mig har det varit viktigt att göra den här resan tillsammans med personer som verkligen kan produktutveckling och skönhetskategorin på djupet. Vi vill utveckla produkter som sticker ut, håller hög kvalitet och bygger starka, långsiktiga relationer med konsumenterna. Det är fantastiskt roligt att mottagandet varit så positivt hittills och jag ser fram emot att fortsätta bygga All i am tillsammans med vårt växande community av engagerade kunder och följare, säger Amanda Schulman.
Delägare i bolaget är, förutom Amanda, även Hannah Widell och Perfect Days vd Karolina Roslund. Och nu kliver Annica Rantala, vd på Stronger, in i bolagets styrelse.
All i am har på kort tid lyckats bevisa sin idé och affärsmodell. Därför ska det bli så roligt att stötta bolaget i arbetet med att utveckla och skala upp. Alla känner till hur konkurrensutsatt e-handeln och skönhetskategorin är. Det krävs exceptionellt starkt kund- och produktfokus för att lyckas, förutsättningar som All i am verkligen har, säger Annica Rantala.
All I am Beauty erbjuder parfym, smink och hudvårdsprodukter.