Astrid Nordin får nytt uppdrag: ”Fanbärare för opinionsbildning”

Astrid Nordin

Matlagningsinfluencern Astrid Nordin är mest känd från Tiktok där hon har över 500 000 följare i skrivande stund, men finns även på Instagram där hon har 166 000 följare. Hennes framgång ligger i korta matlagningsklipp och voiceovers.

Nu signas Astrid Nordin av ursprungsmärkningen ”Från Sverige” som, enligt egen utsago, har 84 procents kännedom i Sverige.

Att nå ut via Tiktok som plattform är ett självklart steg för Från Sverige då vi vet att vår viktiga målgrupp unga vuxna finns och spenderar mycket tid på plattformen, säger Evelyn Berkeley, digital kommunikatör på Svenskmärkning AB, i ett pressmeddelande.

Astrid är en av Sveriges största matkreatörer som inspirerar till enkla och goda recept och dessutom är bra på att inkludera och engagera sina följare. Vi ser verkligen fram emot samarbetet.

Astrid Nordins uppgift blir nu få fler att välja svenskproducerat, genom att publicera ett nytt recept i videoformat i sina sociala kanaler en gång i månaden fram till juni. Mer exakt ska hon laga ”god och enkel mat” på svenska råvaror, berätta om fördelarna med att välja svenskproducerat och prata om vad ”Från Sverige-märket” står för.

Den första videon publicerades igår, den 23 januari. Astrids innehåll kommer även att delas vidare i Från Sveriges samtliga sociala kanaler och på företagets sajt.

Jag tror och hoppas att det här samarbetet gör Astrid Nordin och Från Sverige till en av fanbärarna för opinionsbildning och attitydförändring på en plattform bortom morgonsoffor och tidningsannonser. Vi är så glada över det här samarbetet och förtroendet, säger Johannes Gustavsson, grundare och vd på Infly.