Bambuser ska boosta försäljningen av japansk kosmetika

Maryam Ghahremani, vd på Bambuser

Bambuser vann nyligen pris för sin liveshopping-plattform. Nu har ett japanskt jättebolag fått upp ögonen för svenskarnas tjänster.

Kosé är en av de ledande tillverkarna av kosmetika, hud- och hårvårdsprodukter och står bakom flertalet varumärken. Ett av dem är kosmetikavarumärket Addiction, som nu valt att ta in Bambusers tjänster för att förbättra shoppingupplevelsen och öka försäljningen. 

Bambusers teknologi tillåter oss att berika shoppingupplevelsen online genom att införliva videoinnehåll på våra e-handelswebbplatser och sociala medieplattformar, säger Addictions marknadsföringsteam i ett pressmeddelande.

Enligt McKinsey Digital kan försäljningsinitierad livehandel stå för 10 till 20 procent av all e-handel år 2026.

E-handeln har utvecklats bortom den gamla statiska, endimensionella upplevelsen, säger Maryam Ghahremani, vd för Bambuser.