Bianca får ny chans efter succékrasch: ”Som jag har längtat”

I början av 2020 krokade Bianca Ingrosso arm med modeföretaget Nelly.com och signade ett långvarigt kontrakt, som innebar att Bianca gick in i rollen som Creative Advisor. Ett av hennes uppdrag blev att ta fram en egen modekollektion, som sedan släpptes i september samma år.

När Biancas verk släpptes live på sajten sålde 80 procent av kollektionen direkt när sajten kom upp, och alla artiklar försvann på mindre än 30 minuter. Nelly.com:s e-handel kraschade på grund av det höga köptrycket och företaget konstaterade att trafiken till och med slog det egna Black Friday-rekordet. Det rapporterade Ehandel under lanseringen.

Sedan dess har Bianca fortsatt jobba med Nelly och tidigare i år förlängdes även hennes kontrakt. Och nu meddelar bolaget att Bianca har designat en ny kollektion som kommer att släppas den 20 september. För den här kollektionen har Bianca dessutom tagit klivit upp som huvuddesigner.

Som jag har längtat efter den här kollektionen, det är verkligen min drömkollektion, säger Bianca Ingrosso i ett pressmeddelande.

Enligt Bianca handlar den nya kollektionen om ”femininitet och kvinnlighet i alla sammanhang och situationer”.

Kvinnlig styrka är för mig när man inte försöker please:a andra utan man försöker please:a sig själv, och skapa sina egna regler, sin egen vardag och boosta sig själv inifrån. Med den här kollektionen ska man känna: jag kan gå var som helst med vem som helst och bara vara mitt bästa jag, säger hon.

Den nya modesamlingen har i år tillverkats i större volym, med hopp om att alla plagg inte ska sälja slut lika snabbt som förra året. Marknadsföringen för den här kollektionen drar igång i helgen i Nellys sociala kanaler.

Den här kollektionen står för allt det som vi på Nelly står för. Vi vill uppmana alla kvinnor att se livets alla möjligheter. Var precis den du vill utan att tveka, glam time kan vara en regnig tisdag, cozy feels är precis när du känner för det, säger Kristina Lukes, vd på Nelly.