Bianca Ingrosso fortsätter som Creative Advisor för Nelly.com

Bianca Ingrosso

I januari 2020 signade Bianca Ingrosso och Nelly.com ett långvarigt samarbete som innebar att Bianca gick in som Creative Advisor hos modeföretaget. Ett av uppdragen som hon jobbade på under året var hennes egna kollektion.

Den släpptes i september på Nelly.com och sålde slut på ett ögonblick. Företagets e-handel kraschade av det höga köptrycket och Nelly meddelade att trafiken slog Black Friday-rekordet.

Nästan hela kollektionen såldes slut på mindre än 30 minuter, sa en glad och chockad Bianca Ingrosso under lanseringsdagen.

Nelly var beredda på mycket, men den kundanstormningen som Bianca tillförde var ändå över förväntan, berättade företagets vd Kristina Lukes för Ehandel.

Vi blev överrumplade över det enormt stora intresset. Vi hade dubbelt så mycket trafik jämfört med Black Friday, något som vi inte riktigt hade räknat med. Vi sålde 80 procent av kollektionen direkt när sajten kom upp, sa hon då.

Nu meddelar modeföretaget och Bianca att man har bestämt sig för att fortsätta samarbetet i år. Under 2021 ska Bianca ta fram flera kollektioner tillsammans med Nelly, men inte bara det. Enligt ett pressmeddelande är ”en rad spännande projekt” planerade.

Årets första nedslag är en vårkampanj där Bianca har fått plocka ut och styla sina egna favoriter ur modesajtens sortiment.

Det känns fantastiskt kul att jag tillsammans med Nelly.com får möjligheten att guida en större publik, säger Bianca Ingrosso.