”En viktig målsättning”.
Den Malmöbaserade influencer marketing-plattformen Boostified har en annorlunda affärsmodell. Konceptet går ut på att influencers kan söka efter varumärken och restauranger i Boostifieds katalog, för att hitta den mest passande samarbetet. Ett inlägg på sociala medier där man rekommenderar eller tipsar om företagets produkt byts i sin tur enkelt ut mot produkten i fråga, kostnadsfritt.
Nu har siffrorna summerats för det senaste räkenskapsåret 2022. Ett år som bolaget är mycket nöjda med:
Under året har Boostified fortsatt att växa och utvecklas. Vi har fått flera nya kunder och samarbeten, och har även utvecklat vår plattform för att bättre kunna möta våra kunders behov, skriver vd:n och medgrundaren Imad Ibrahim i rapporten.
Omsättningen ökade med cirka 9 procent till 7,3 miljoner kronor. Rörelseresultatet ligger dock kvar på förlustsidan, och har knappt förändrats sedan det föregående verksamhetsåret. Det ligger nämligen på -4,4 miljoner kronor. Vilket kan jämföras med -4,55 miljoner under 2021. Ett resultat man hoppas vända under 2023.
Vi har siktet inställt på att nå lönsamhet i slutet av året, vilket är en viktig målsättning för oss. Vi tror att vår betallösning Boostified Pay, har stor potential och vi arbetar ständigt med att utveckla och förbättra den.
För att lyckas nå lönsamhet i år, började man investera och satsa på delar av verksamheten redan under 2022. Boostified har bland annat satsat på sin teknik och sitt team.
En annan viktig händelse under året var lanseringen av vår tjänst Collaboration Page. Detta är en viktig milstolpe för oss, då vi nu kan erbjuda ännu bättre möjligheter att samarbeta med sina följare och kunder, fortsätter Imad Ibrahim.
LÄS ÄVEN: Boostified plockar in branschprofil och siktar mot 16 miljoner: ”Avgörande”
Collaboration Page är en landningssida för varumärken, där de kan hitta, ta emot, hantera och få detaljer om vilka profiler och kunder som vill samarbeta med dem.
Vi tror att Collaboration Page kommer att bli ett viktigt verktyg, för att öka sin försäljning och varumärkeskännedom. Vi ser fram emot att fortsätta utveckla och förbättra tjänsten.
Vidare uttrycker bolaget att man är entusiastisk inför året som vi halvvägs har passerat.
Vi ser fram emot att fortsätta vår tillväxt som företag. För att nå detta mål har vi planer på att investera i vår teknik och vårt team ytterligare, samt utöka vårt erbjudande och samarbeten för att kunna erbjuda ännu fler lösningar och möjligheter, avslutar Imad Ibrahim.